Dzisiaj jest poniedziałek, 12 listopad 2018r.

    Szkoda... i co dalej?

    Po pierwsze należy zachować spokój. Po drugie spokój. Po trzecie dokumentacja. 

    (oryginal) szkoda net4car kredyt samochodowyTo, co najważniejsze to takie przygotowanie dokumentacji szkody, jakiego oczekiwać może od nas ubezpieczyciel. Jeśli w szkodzie brał udział inny uczestnik ruchu bezwzględnie musimy od niego otrzymać wszelkie potrzebne informacje, czyli:

    • dane osobowe uczestników szkody - najlepiej spisane z dowodu osobistego (w tym serię i nr dowodu)
    • dane pojazdów - również najlepiej spisane z dowodu rejestracyjnego
    • dane polisy - spisane na podstawie polisy przypisanej do danego samochodu; bezwzględnie musimy znać ubezpieczyciela sprawcy szkody, aby wiedzieć, do kogo zwrócić się o odszkodowanie (wypłacane z OC sprawcy)
    • w przypadku braku wątpliwości, co do określenia sprawcy szkody warto sporządzić oświadczenie, które jednoznacznie będzie to stwierdzać; jest to o tyle korzystne rozwiązanie, że nie wymaga wezwania Policji, co wiąże się nie tylko ze stratą czasu, ale i mandatem dla sprawcy.


    Jeśli nasz samochód nie nadaje się do dalszej eksploatacji musimy skorzystać z pomocy drogowej. Warto wówczas zadzwonić do swojego Ubezpieczyciela, szczególnie, gdy mamy Assistance. Również w przypadku samochodu na gwarancji, z assistance producenta warto skorzystać z takiej opcji.

    Jeśli, na całe szczęście, samochód nadaje się do dalszej jazdy możemy ją kontynuować, a szkodę zgłosić na spokojnie z domu.

    Także w przypadku szkody, gdy sprawca jest nieznany, np: szkoda na parkingu podczas naszej nieobecności czy kradzież, możemy zgłosić szkodę telefonicznie niekoniecznie z miejsca zdarzenia.

    Dzwoniąc do ubezpieczyciela trzeba mieć przygotowane wszystkie wymienione dokumenty.  Pamiętajmy, że jeśli szkoda rozliczana jest z OC sprawcy dzwonimy do jego ubezpieczyciela. Zazwyczaj pracownik firmy ubezpieczeniowej umówi nas od razu na oględziny, które w wielu firmach odbyć się mogą w miejscu i czasie przez nas wskazanym. Jeśli jednak zależy nam na czasie należy poprosić o umówienie w Centrum Likwidacji Szkód danego ubezpieczyciela. Zazwyczaj jest to możliwe najpóźniej dnia następnego.

    Ubezpieczyciel ograniczył czas, w którym musimy zgłosić szkodę licząc od momentu jej zaistnienia. Czasami jest to 3 dni, czasami 7, ale zdarza się, że i 24 h dlatego nie zwlekajmy z jej zgłoszeniem.

    Gdy mamy za sobą przygotowanie dokumentacji otrzymujemy kosztorys i propozycję rozliczenia szkody. Dostajemy kilka możliwości (zależne jest to od warunków szczegółowych polisy) do wyboru rozliczenie szkody bezgotówkowo - poprzez wypłatę odszkodowania na konto warsztatu naprawiającego samochód. Niektóre polisy pozwalają na wypłatę odszkodowania na nasze konto, a my musimy zadbać, aby na naprawę nam wystarczyło.

    Ze względu na finansowanie kredytem mamy cesję polisy ubezpieczeniowej musimy liczyć się z oczekiwaniem na zgodę banku na wypłatę odszkodowania. Zazwyczaj ubezpieczyciel sam występuje o taką zgodę, warto jednak odezwać się do biura obsługi klienta z banku i sprawdzić jak przebiega ta procedura. Banki różnie podchodzą do tych spraw.  Jeśli nie mamy zaległości w spłacie kredytu to zazwyczaj nie ma z tym problemów.  Santander Consumen Bank (drugi, co do wielkości bank kredytujący zakup samochodów) wprowadził jednak pewne ograniczenia.

    W przypadku, gdy chcemy, aby ubezpieczyciel wypłacił odszkodowanie na nasze konto kwota nie może przekroczyć 2 tys. z AC i 8 tys. z OC. Jeśli jest wyższa wypłatę odszkodowania Santander uzależnia od przedstawienia mu potwierdzenia dokonania naprawy przez przegląd w Rejonowej Stacji Obsługi. Można jednak wziąć na swoje konto połowę odszkodowania i poprosić o przelanie pozostałej kwoty na konto spłaty kredytu. Mamy wówczas, zależnie od wysokości odszkodowania i raty, spłaconych kilka rat, a unikamy niepotrzebnego badania.

    Odmiennie się też ma sytuacja w przypadku leasingowanego samochodu. Leasingodawca nakłada na nas zazwyczaj obowiązek zgłoszenia mu szkody w ciągu 24h. Często to również on decyduje o sposobie rozliczenia szkody.

    Gdy mamy to już wszystko za sobą, a korzystaliśmy z własnego AC, powinniśmy sprawdzić, czy nie warto do ubezpieczyć samochodu. Zazwyczaj wypłata odszkodowania pomniejsza wartość polisy i przy braku tego dodatkowego ubezpieczenia możemy nie rozliczyć następnej szkody w całości. Banki i firmy leasingowe wręcz tego wymagają.

    A co przy szkodzie całkowitej? O tym w artykule: Pełna szkoda.

    WYGODA

    Wszelkie

    formalności

    załatwiamy

    za Ciebie.

    CZAS

    Porównujemy

    i dopasowujemy ofertę

    z kilkunastu instytucji

    finansowych.

    PIENIĄDZE

    Wynegocjowaliśmy

    dla Ciebie

    najlepsze

    oferty finansowe.

    GWARANCJA

    Zapewniamy

    fachową obsługę

    i świetna ofertę.

    Co wyróżnia net4car od konkurencji?
    Gdzie jest haczyk?

    W zalewie reklam i ofert finansowych trudno wybrać tą najlepszą. Trudno też ocenić czy mamy do czynienia z profesjonalnym doradcą i otrzymamy ofertę dobraną do naszych potrzeb, czy tylko z pośrednikiem, który roześle nasze zapytanie po „wszystkich”? Sposób działania net4car jest pod tym względem wyjątkowy. Nie oferujemy jak wiele „podobnych” portali wszystkich produktów finansowych...

    Czytaj więcej...
    • Strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki dla plików cookies w Twojej przeglądarce.(Kliknij na dymek, aby zamknąć)