Dzisiaj jest środa, 22 listopad 2017r.

    Leasing samochodowy w I kw. 2014

    Jakie zmiany szykują się w leasingu w 2014 roku? Czy warto kupić/wyleasingować samochód już teraz? Może lepiej poczekać z tym do wiosny? Choć patrząc za okno wiosnę już mamy.

    Ze względu na "nowości" w przepisach, które zafundował nam Fiskus musimy podzielić leasing na samochodowy na leasing samochodów osobowych, samochodów ciężarowych w karoserii osobowego i ciężarowych  pow. 3,5T DMC. Najciekawsza jest sytuacja z samochodami osobowo-ciężarowymi. W związku z "dziurą" w przepisach możemy, ale prawdopodobnie tylko do końca lutego, kupić samochód osobowy z homologacją ciężarową i odliczyć 100% VAT. (Tutaj: Lista samochodów z  homologacją ciężarową "z kratką"). Jest to oferta szczególnie atrakcyjna przy droższych samochodach osobowych typu SUV. W porównaniu do przepisów obowiązujacych jeszcze w grudniu 2013 możemy "zaoszczędzić" na VAT nawet 50 tys. zł. Trzeba jednak pamiętać, że przepisy są przejściowe i po prostu trzeba się śpieszyć. Niestety nie ma jeszcze informacji ze strony Ministerstwa Finansów czy w przypadku gdy sprzedawca zadeklaruje nam odbiór samochodu po 1 marca, będzie można zapewnić sobie pełny odpis VAT podpisując umowę leasngową do końca lutego. Tak było gdy kończyły się kratki w 2010 roku, więc można liczyć, że historia się powtórzy. Pewności na razie jednak nie ma więc warto wyleasingować samochód, który odbierzemy do końca lutego.

    Jak widać z powyższego zmiany prawne zw. z leasingiem samochodów osobowych i prawie osobowych są duże. Także po okresie przejściowym, czyli od 1 marca wiele się zmienia. Znikną znów na conajmniej 2 lata samochody "z kratką". Będą za to samochody o DMC do 3,5T podzielone wg klasyfikacji: używane wyłącznie w działalności i te używane "trochę" prywatnie (sic!). Od tych typowo służbowych odliczymy 100% VAT zarówno od zakupu jak i paliwa, czy kosztów eksploatacji. Pozostałe to 50% odliczeń. Zapewne większość przedsiębiorców, w szczególnosci tych małych będzie miała trudność w określeniu czy samochód używa wyłącznie w działalności, czy jeśli choć raz zdarzy mu się gdzieś pojechać prywatnie to już nie. Niestety osobowy czy dostawczy - oto jest VATprawdopodobnie (nie ma jeszcze w tym zakresie wytycznych) każdy samochód który "stwarza możliwość użytkowania prywatnie" zostanie uznany za użytkowany również prywatnie (sic!). Tak więc odliczenie 100% VAT dotyczyć będzie tylko samochodów w 100% dostawczych no i takich gdzie to my dowiedziemy, że nie użytkujemy samochodu prywatnie. Co ciekawe projekt zakłada 50% odliczenie VAT od paliwa gdy samochód ma homologację ciężarową i użytkowany jest też prywatnie. Tak więc kupno samochodu "z kratką" może mieć sens i po 1 marca.

     

    Cały czas pisałem o samochodach o DMC do 3,5 T i to tych bardziej osobowych. Czy w przypadku pozostałych np. dostawczych też się coś w 2014 roku zmienia? Jeśli tylko nie użytkujemy ich do celów prywatnych to przynajmniej jeśli chodzi oprzepisy podatkowe nie zmienia się nic. Zauważyć można niestety jednak pewną zmianę w cennikach. Pewną to jednak i kilka tysięcy więcej, choćby ze względu na nizsze rabaty. Mamy nadzieję, że podniesienie ceny na nowy rocznik to chęć wyprzedania starego. Tu jednak niespodzianka. Praktycznie nie ma samochodów dostawczych z rocznika 2013. Tak więc musimy się nieźle postarać by znaleźć coś "od ręki", bądź zamówić samochód do produkcji. Przy szukaniu nowego dostawczaka w dobrej cenie polecamy edostawcze.pl. W szczególnosci jeśli chodzi o samochody z zabudowami.

    Co z tymi naprawdę dużymi, czyli o DMC pow. 3,5T. Tu też duże zmiany. Od 1 stycznia wszystkie nowo rejestrowane samochody muszą mieć silniki spełniające EURO VI. Oznacza to niestety wzrost cen i chyba coraz bardziej wysilone silniki. Jest jednak i tu okres przejściowy. Jeśli tylko improter tego przypilnował ma możliwość rejstracji w tym roku pewnej puli samochodów jeszcze z EURO V. Niestety i tu nie możemy liczyć na jakiś większy wybór bo tym razem  rynek wchłoną prawie całą dostępną pulę samochodów z EURO V i zostały tylko pojedyncze sztuki.

    Tak więc i polski ustawodawca (samochody z "kratkami") i importerzy (ceny dostwczaków) i Unia (Euro VI) zafundowali nam wiele zmian z początkiem 2014 roku. Szczęśliwie porcedury leasingowe się nie zmieniły i może szybko i sprawnie wyleasingować samochód i z kratką i bez nawet przy 1 % wpłaty. Dzięki niskiemu WIBOR-owi leasing w PLN jest już nawet na 7 lat w dobrej cenie, a i dla tych większych pojazdów wycenianych w EURO mamy korzystny leasing EURO-EURO. Zapraszamy do kontaktu z naszymi doradcami. Są oni przygotowani by w miarę nowych przepisów i możliwośći zaoferować leasing i samochód dopasowany do potrzeb Państwa firmy, a nie odwrotnie.

    Dla Państwa wygody uruchomiliśmy szybką infolinię dotyczącą możliwości sfinansowania (leasing, kredyt) tzw. samochodów z kratką  tel. 531 KRATKA (czyli tel. 531 572 852)

    Zapraszamy

    MArcin Szymański

    WYGODA

    Wszelkie

    formalności

    załatwiamy

    za Ciebie.

    CZAS

    Porównujemy

    i dopasowujemy ofertę

    z kilkunastu instytucji

    finansowych.

    PIENIĄDZE

    Wynegocjowaliśmy

    dla Ciebie

    najlepsze

    oferty finansowe.

    GWARANCJA

    Zapewniamy

    fachową obsługę

    i świetna ofertę.

    Co wyróżnia net4car od konkurencji?
    Gdzie jest haczyk?

    W zalewie reklam i ofert finansowych trudno wybrać tą najlepszą. Trudno też ocenić czy mamy do czynienia z profesjonalnym doradcą i otrzymamy ofertę dobraną do naszych potrzeb, czy tylko z pośrednikiem, który roześle nasze zapytanie po „wszystkich”? Sposób działania net4car jest pod tym względem wyjątkowy. Nie oferujemy jak wiele „podobnych” portali wszystkich produktów finansowych...

    Czytaj więcej...
    • Strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki dla plików cookies w Twojej przeglądarce.(Kliknij na dymek, aby zamknąć)