Dzisiaj jest poniedziałek, 12 listopad 2018r.

    Leasing samochodu w 2011 roku.

    (oryginal) Lesaing samochodu osobowego 2011 VW PassatPo zmianach, od 1 stycznia znów „najmniejszą pełną ciężarówką”, dla polskiego przedsiębiorcy stał się samochód typu pick-up. Samochody takie spełniają warunki ustawy, a jednocześnie zapewniają dość dobry komfort jazdy nawet 4-5 osobom. Jest to jednak kompromis i warto przyjrzeć się dokładniej o ile tańszy będzie taki samochód od typowej osobówki podobnej klasy.

    Dla uproszczenia przyjąłem, że w obu przypadkach samochód kosztować będzie 120 tys. zł brutto (97 560,97 zł netto). Może to być np. VW Passat Kombi (wersja 2.0 TDI 170KM Comfortlinie) i Nissan Navara Dual Cab wersja XE z pakietem Comfort – 2,5 dCi 190KM).

    Oferta leasingowa wg. której rozpatrywane będą koszty tych samochodów w firmie jest oczywiście dla obu taka sama i zakłada 3 letni okres leasingu. Wpłatę przyjęliśmy dla procedury uproszczonej na nowy samochód 1% i standardowy wykup po 3 letnim leasingu, też 1%. Wyliczenia kosztów tego leasingu i wynikających z tego korzyści podatkowych poniżej (Tab. 1)
     


    Tab. 1. W wyliczeniach uwzględniono możliwość odliczenia 6 tys. VAT od rat leasingowych przy samochodzie osobowym oraz  przy wykupie.


    Oprócz podstawowego kosztu jakim jest spłata samochodu nie bez znaczenia jest koszt  ubezpieczenia. Również tutaj upraszczając wyliczenia założyliśmy, że średnia składka ubezpieczeniowa wyniesie w całym okresie leasingu 5 % wartości początkowej samochodu. Czyli rocznie będzie to 4 878 zł dla Pick-Up'a (składka od ceny netto) i 5 700 zł za osobówkę (składka od  wartości netto minus 6 tys. zł odliczonego podatku VAT). Co ważne,  w przypadku samochodu osobowego ubezpieczenie stanowi koszt uzyskania przychodu tylko do wartości składki odpowiadającej do 20 tys. Euro. Porównanie kosztów ubezpieczenia tutaj (Tab. 2.).

     


    Tab.2 Koszt podatkowy polisy.

     

    Leasing pickup 2011 Nissan NAvaraUżytkowanie samochodu to wiele wydatków. Wiele nie przewidywalnych jak naprawy czy zmienne koszty serwisu. Dla uproszczenia nie porównuję tu tych kosztów  trochę karkołomnie zakładając, że są podobne.

     
    Ważne, że przynajmniej w tej kwestii fiskus traktuje samochody osobowe i ciężarowe tak samo czyli koszty te stanowią koszt uzyskania przychodu, a VAT podlega rozliczeniu. Niestety nie dotyczy to paliwa. W tym przypadku możliwość odliczenia VAT istnieje tylko dla samochodów „typowo” ciężarowych, czyli na szczęście i dla Pick-up'ów. Z tego tytułu różnice podatkowe są przedstawione w Tab. 3.

     


    Tab. 3 Założono średnie zużycie 9l/100 km i przebieg miesięczny 2,5 tys. km/m-c. Cena ON – 4,5 zł brutto.

    Tak więc łączne odliczenia w przypadku samochodu osobowego wynoszą 40 277 zł, a w przypadku pick-up'a 62 005. Uwzględniając wyższe o 2 466 zł wydatki na ubezpieczenie daje to różnice w wysokości 24 194 zł. Dużo? Mało? Decyzja w rękach, a właściwie portfelu przedsiębiorcy.


    Zespół Net4Car

    WYGODA

    Wszelkie

    formalności

    załatwiamy

    za Ciebie.

    CZAS

    Porównujemy

    i dopasowujemy ofertę

    z kilkunastu instytucji

    finansowych.

    PIENIĄDZE

    Wynegocjowaliśmy

    dla Ciebie

    najlepsze

    oferty finansowe.

    GWARANCJA

    Zapewniamy

    fachową obsługę

    i świetna ofertę.

    Co wyróżnia net4car od konkurencji?
    Gdzie jest haczyk?

    W zalewie reklam i ofert finansowych trudno wybrać tą najlepszą. Trudno też ocenić czy mamy do czynienia z profesjonalnym doradcą i otrzymamy ofertę dobraną do naszych potrzeb, czy tylko z pośrednikiem, który roześle nasze zapytanie po „wszystkich”? Sposób działania net4car jest pod tym względem wyjątkowy. Nie oferujemy jak wiele „podobnych” portali wszystkich produktów finansowych...

    Czytaj więcej...
    • Strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki dla plików cookies w Twojej przeglądarce.(Kliknij na dymek, aby zamknąć)