Dzisiaj jest piątek, 28 listopad 2014r.

    Zmiany w samochodach osobowo-ciężarowych 2014

    W związku z oczekiwaniem na 1 stycznia 2014 i możliwość odliczenia pełnego podatku od tzw. samochódw z kratką warto zwrócić uwagę na ostatnią zmianę przepisów homologacyjnych. Chodzi o warunki obowiązujące od 29 października 2012 r. Weszło wówczas w życie rozporządzenie (UE) NR 678/2011 dla pojazdów grupy N-1. Interesujacych nas pojazdów przeznaczonych głównie (sic!) do przewozów ładunków o DMC do 3,5 tony. Pamiętamy, że przed zmianami w podatku Vat obowiązujacycymi od dnia 1 stycznia 2011 r. wystarczyło zamontować kratkę i już samochód był „ciężarowy”. Teraz samochody muszą spełniać tych warunków zdecydowanie więcej. Min są to:

    Możliwość załadunku towarów przez zaprojektowane i skonstruowane w tym celu drzwi – tj. tylną klapę, boczne lub tylne drzwi.
    Dodatkowo otwór tylnych drzwi lub klapy musi spełnić warunki.
      - jeśli pojazd wyposażony jest  w jeden rząd siedzeń minimalna wysokość otworu ładunkowego to 600 mm.(wymiar B)
      - jeśli jw. ale mamy co najmniej dwa rzędy siedzeń wtedy mówimy o 800 mm ( B ), a dodtakowo powierzchnia otwotu to min 12 800 cmm (czyli np.128 na 100 cm)

    Przestrzeń ładukowa musi spełniać następujace warunki:

    przestrzeń ładunkowa jest zasadniczo płaska (sic!) 

    - przy jednym rzędzie siedzeń przestrzeń łądunkowa musi mieć długość min 40% (wymiar C) rozstawu osi (wymiar A)

    - przy dwóch i więcej rzędach minumum to 30% (wymiar D)

    Co ważne wymóg procentowy musi być spełniony przy zamontowanych wszystkich siedzeniach oraz gdy są w swojej normalnej, użytkowej pozycji.


    Powyższe zmiany mocno ograniczają możliwość homologowania nowych samochodów do kategori N-1 czyli ciężarówek z możlwiością odliczenia całego VAT. Na ile poradzą sobie z tym importerzy i co będziemy mogli kupić z kratką zobaczymy na pewno 1 stycznia 2014. Jest już kilka wiążących deklaracji. Tutaj  stale aktualizowana lista samochodów z kratką 2014

    Budzi to też wątpliwości czy jeśli samochód otrzymał homologację przed wejściem tego rozporządzenia będzie traktowany jako ciężarowy? Nie dotyczy to tylko sytuacji zw z zakupem po 1 stycznia 2014. Problemem jest czy aktualni użytkownicy takich samochodów (posiadajacych „starą” homologację) będę mogli odliczyć np. VAT od paliwa? Ponieważ prawo, czyli zmiana homologacji, nie powinno działać wstecz, podatnicy powinni mieć taką możliwość. Ponieważ temat jest bardzo medialny warto z początkiem 2014 zerknąć na komunikaty i informacje ze strony Ministerstwa Finansów (na pewno pojawią się one i na naszych stronach). Miejmy nadzieję, że urzędnicy odniosą się do tych zmian i będzie dylematu na stacji benzynowej – tankujemy za 100 zł czy za 123 zł?

    Redakcja

    Wrocław, 6-12-2013

    WYGODA

    Wszelkie

    formalności

    załatwiamy

    za Ciebie.

    CZAS

    Porównujemy

    i dopasowujemy ofertę

    z kilkunastu instytucji

    finansowych.

    PIENIĄDZE

    Wynegocjowaliśmy

    dla Ciebie

    najlepsze

    oferty finansowe.

    GWARANCJA

    Zapewniamy

    fachową obsługę

    i świetna ofertę.

    Co wyróżnia net4car od konkurencji?
    Gdzie jest haczyk?

    W zalewie reklam i ofert finansowych trudno wybrać tą najlepszą. Trudno też ocenić czy mamy do czynienia z profesjonalnym doradcą i otrzymamy ofertę dobraną do naszych potrzeb, czy tylko z pośrednikiem, który roześle nasze zapytanie po „wszystkich”? Sposób działania net4car jest pod tym względem wyjątkowy. Nie oferujemy jak wiele „podobnych” portali wszystkich produktów finansowych...

    Czytaj więcej...
    • Strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki dla plików cookies w Twojej przeglądarce.(Kliknij na dymek, aby zamknąć)